Semafordan svetofora qədər- KEÇMİŞDƏN GƏLƏCƏYƏ
10 il əvvəl, 1914-cü ildə küçələrdə təhlükəsiz yol hərəkəti dövrünü açan ilk elektrik işıqforu peyda oldu. O vaxtdan bəri bu cihazlar əhəmiyyətli dərəcədə dəyişərək gündəlik həyatımızın və ağıllı şəhərlərimizin ayrılmaz hissəsinə çevrilib. İndiki işıqforlar artıq sadəcə siqnal lampaları deyil, əsl texnoloji şah əsərlərdir.
Moderator.az ağıllı şəhər sistemlərinin bir hissəsinə çevrilən svetoforların tarixini təqdim edir.
Semafordan svetofora qədər
Hekayə 1868-ci ildə Londonda ilk semafor svetoforunun quraşdırılması ilə başlayır. Bu, dəmir yolu semafor açarlarının və qaz lampasının birləşməsi idi. Gündüz oxların mövqeyi əl ilə dəyişdirildi və gecə fənər qırmızı və ya yaşıl işıq verdi. Lakin 1869-cu ildə qaz lampası partladıqdan sonra bu cür cihazlardan istifadə qadağan olundu və Avropa uzun müddət işıqforları unuddu.
1914-cü ildə ABŞ-ın Klivlend şəhərində ilk elektrik işıqforu peyda olub, qırmızı və yaşıl siqnalları, eləcə də dəyişdikdə səsli xəbərdarlığı var idi. Lakin əsl sıçrayış 1923-cü ildə Garrett Morqan ilk üç mövqeli svetoforu icad etdiyi zaman baş verdi. Bu ixtira nəinki yol təhlükəsizliyini artırmaqla yanaşı, həm də mühüm sosial ideyanı - statusundan və mənşəyindən asılı olmayaraq, yollarda sürücülərin bərabərliyini daşıyırdı. Bundan sonra elektrik üçrəngli svetofor bütün dünyada qalibiyyətli yürüşünə başlayır.
SSRİ-də ilk işıqfor 1930-cu ildə Leninqradda peyda olub. Əvvəlcə bu, rəngli sektorlara bölünmüş bir ox və dairəvi siferblatlı mürəkkəb bir cihaz idi, sonralar daha tanış olan "üç gözlü" svetoforlarla əvəz olundu. Rusca "işıq" və yunanca φορός - "daşıyan" sözlərindən əmələ gələn "svetofor" sözünün özü ilk dəfə 1920-ci illərin ortalarında qeydə alınıb.
Maraqlıdır ki, 1959-cu ildə ölkə dünya standartına qoşulana qədər uzun müddət sovet svetoforlarının yuxarı hissəsində yaşıl işıq yanırdı. 1960-cı illərdə piyadalar üçün ilk işıqforlar peyda oldu və 1970-ci illərin sonunda onlar hamımıza tanış olan animasiyalı "kişilər"i göstərməyə başladılar.
Müasir texnologiyalar svetoforun idarə edilməsini kökündən dəyişib. İlk qurğular əl ilə tənzimləndiyi halda, bugünkü şəhər svetoforları kameralar və sensorlardan alınan məlumatlar əsasında hərəkətin avtomatik idarə edilməsini təmin edən güclü nəqliyyat sistemlərinin bir hissəsi kimi fəaliyyət göstərir. Məhz bu intellektual nəqliyyat sistemi (ITS) 2015-ci ildən Moskva nəqliyyatını əlaqələndirir və 2018-ci ildən Rostec Dövlət Korporasiyasının Şvabe holdinqi onun saxlanmasına cavabdehdir.
İTS eyni vaxtda bir neçə tapşırığı yerinə yetirməyə imkan verir - yol hərəkəti qaydalarının pozulmasını avtomatik qeydə alır, işıqforlara nəzarət edir, real vaxt rejimində hərəkət şəraitinə nəzarət edir, həmçinin yollardakı vəziyyət, ictimai nəqliyyatın qrafiki və s.
Uraldan gələn svetoforlar
Şvabe Holdinq müasir işıqfor sistemlərinin işlənib hazırlanmasında fəal iştirak edir. 2015-ci ildə şirkət Moskvada işıqfor qurğularının quraşdırılması və modernləşdirilməsi üzrə tenderin qalibi olub və o vaxtdan bəri minlərlə LED yol nişanı və işıqfor quraşdırıb. adına Ural Optik-Mexanika Zavodunda istehsal olunan məhsulların keyfiyyətinə və etibarlılığına xüsusi diqqət yetirilir.
UOMZ Rusiyanın ən qədim sənaye müəssisələrindən biridir. Sovet illərində zavodda geodeziya alətləri, hərbi optika, kosmik tədqiqatlar və aviasiya texnikasının təchiz edilməsi üçün alətlər istehsal olunurdu. Bir çox müdafiə sənayesi müəssisələri kimi, 1990-cı illərdə zavod konversiyasının bir hissəsi olaraq mülki məmulatların yeni xətlərini inkişaf etdirdi. Yeniliklərdən biri də işıqlandırma avadanlıqlarının istehsalı olub.
İlk UOMZ işıqforu 1998-ci ildə buraxılmış DS-1 modeli idi. Maraqlıdır ki, Yekaterinburqun mərkəzi küçəsində - Lenin prospektində UOMZ-nin istehsalı olan işıqforlarla tam təchiz olunmuş DS-1-in işə salınmasından bir il sonra yol-nəqliyyat hadisələrinin sayı 30% azalıb.
2008-ci ilə qədər şirkət lampa svetoforları istehsal edirdi, lakin DS-7, DS-8 və DS-10 kimi Ural işıqforlarının müasir modelləri LED panelləri ilə təchiz edilmişdir. Onlara qulluq etmək daha asandır, enerjiyə qənaət etmək daha asandır və ultra parlaq LED-ləri sayəsində yüksək səviyyədə yol təhlükəsizliyini təmin edir. Bundan başqa, svetoforlar real vaxt rejimində trafikin vəziyyəti haqqında qrafik məlumatları nümayiş etdirərək ağıllı şəhər infrastrukturuna inteqrasiya oluna bilər.
2024-cü ilin əvvəlində Rostec müəssisəsinin mütəxəssisləri dirəklərdə və dayaqlarda svetofor siqnallarının sinxron surətdə təkrarlanması üçün innovativ sistem təqdim etdilər ki, bu da zəif görmə şəraitində xüsusilə vacibdir.
Sonxeber.az Telegramda izləyin instagramda izləyin
Şikayətiniz varsa Whatsapp: 051 7028255
Facebookda Paylaş